Vardagsmat!

Jag tycker det är jobbigt när man har fått total idetorka när det gäller mat! Så därför tänkte jag dela med mig av lite recept i den här kategorin! ;)

Gratinerad köttfärspasta är en rätt jag verkligen gillar! Den här hur enkel som helst och går jättesnabbt att göra!

Du behöver:
250 g penne
400 g köttfärs
smör
1 purjolök
1 tsk salt
2½ dl tomatsås (jag brukar hälla i en dolmio ;)
2½ dl kelda ostsås

Sätt ugnen på 250°. Koka pastan. Stek köttfärsen i smör i en stekpanna och rör så att den smular sig. Strimla purjolöken och låt den fräsa med. Krydda med salt och rör i tomatsåsen. Varva köttfärs och pasta i en smord ugnssäker form. Ringla över ostsåsen. Gratinera i övre delen av ugnen i ca 5-10 min. Servera med sallad :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

gott :D

2011-01-29 @ 17:46:32
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback